شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
سیدنی

حوزه/ این روزها مبلغان حوزه علمیه خراسان با زائرانی از کشورها و ملیت‌های گوناگون که در مسیر پیاده روی اربعین حضور دارند هم کلام می‌شوند که یکی از این شخصیت‌ها پروفسور وضاح عباس حسن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، این روزها مبلغان جهادی تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با زائرانی از کشورها و ملیت‌های گوناگون که در مسیر پیاده روی اربعین حضور دارند، هم کلام می‌شوند.

یکی از مبلغان حوزه علمیه خراسان، در این مسیر با پرفسور وضاح عباس حسن عراقی الاصلی که نزدیک به نیم قرن است در کشورهای کانادا، آلمان و ژاپن مشغول علم آموزی و پژوهش بوده گفت‌وگو نموده است.

وی می‌گوید: اکنون سال‌هاست که در رشته مهندسی برق به‌عنوان استاد دانشگاه سیدنی غربی در استرالیا مشغول فعالیت هستم.

پدر پروفسور وضاح عباس حسن، اهل بصره و مادر او نیز از سادات بهبهانی ایران است و خود او نیز علاقه فراوانی به ایران دارد و به وجود ایران و رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه الله) در دنیای اسلام افتخار می‌کند و تأکید دارد که، در یک کلمه عاشق ایران هستم و مردمان این کشور را بسیار دوست می‌دارم.

وی ایرانیان را افرادی هوشمند و دارای ذکاوت و رفتاری حکیمانه توصیف می‌کند و معتقد است ایران دقیقا می‌داند که در برابر دشمنانش چه کند اما در مقابل، نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ و ایجاد جنگ جهانی سوم است.

پروفسور وضاح عباس حسن، معتقد است آمریکا در آستانه فروپاشی است و این کار با ایجاد جنگ داخلی، توسط ترامپ صورت خواهد پذیرفت و در همین راستا موضوعاتی را در خصوص تحولات در منطقه بیان کرد.

مبلغ حوزه علمیه خراسان ادامه می دهد: هنگامی که توصیه رهبر معظم انقلاب به نخبگان دانش‌آموخته در کشورهای غربی، به لزوم بازگشت به ایران و خدمت به ملت ایران را برای او بازگو کردم، او از خاطره دیدارش با آیت الله العظمی سیستانی و تذکر ایشان به او در این خصوص و لزوم بازگشتش به عراق و خدمت به ملت عراق گفت و بیان کرد که متأسفانه از دولت عراق ناامید هست، اما با عتبةالحسینیة مذاکره نموده تا درصورت فراهم شدن مقدمات به استرالیا بازگردد و از دانشگاه‌غربی سیدنی استعفاء کرده و به عراق بازگردد و در دو دانشگاه متعلق به عتبه مشغول به تدریس شود.

پروفسور وضاح عباس حسن آرزو دارد تا پایان زندگی و مرگ او در کربلا رقم خورد، جایی که به تعبیرش خانه شیعیان است و ۷ سال پیاپی است که اربعین به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha